Ryghold

For dig der vil styrke ryg og kropskernemuskler enten pga smerter i ryggen, som opfølgning på behandlingsforløb eller for at forebygge ryggener.

Målgruppe:

Personer med uspecifikke rygsmerter, der ikke er i akutfasen. Hvis der er udstrålende smerter eller symptomer til benene, skal du have en bekræftelse fra læge eller fysioterapeut på at du kan deltage på rygholdtræning.  Du skal kunne lave øvelser på gulv.

Vi tilbyder flere typer ryghold.

Ryghold, skåne

Træning for dig som brug for fokus på balance, mobilitet, stabilitet, styrke, udholdenhed og udspænding. Der trænes i maskiner efter individuelt program og i salen trænes fælles på gulv med bla. foamroller, bolde, elastik osv.

Ryghold, intensiv

Træning for dig med smerter i ryggen og manglende muskelstyrke. Du skal kunne komme op/ned fra gulv på egen hånd. Træning har fokus på balance, mobilitet, stabilitet, styrke, udholdenhed og udspænding. Der trænes i maskiner efter individuelt program og i salen trænes fælles på gulv med bla. foamroller, bolde, elastik osv. Der trænes i forhold til gældende klinisk retningslinje på området.

GLA:D Ryg

For dig med langvarige og tilbagevendende rygsmerter. Konceptet er evidensbaseret og bygger på principper for hjælp-til-selvhjælp, med undervisning i teori, praktiske øvelser og træning enten på hold eller hjemme.

Målet er at du får en bedre hverdag med forståelse for, hvad der giver dig rygsmerter og hvad du selv kan gøre for at mindske/fjerne smerter og få en styrket og mere bevægelig ryg.

Hos Ejby Fysioterapi er Christian Hammer og Kirsten Lyhr certificeret i GLA:D Ryg.
Er du henvist til GLA:D Ryg skal du booke 1.konsultation hos Kirsten eller Christian, og sammen med dem planlægge dit forløb.