Fysiurgisk massage.

I Fysioteam tilbyder vi fysiurgisk massage af uddannede massører og fysioterapeut studerende, der har bestået massageeksamen.
Fysiurgisk massage er uden tilskud fra den offentlige sygesikring og danmark.

Fysiurgisk massage er en massageform, som løsner spændinger i muskler, sener og bindevæv. Målet med massagen er smertelindring, afspænding, fri bevægelighed og velvære. Den fysiurgiske massage er ofte mere dybdegående end velværemassage, og derfor er det ikke altid der benyttes massageolie.
Fysiurgisk massage er effektiv til overbelastningssmerter, spændingsgener og smerter i bevægeapparatet opstået af f.eks. skader, ensformigt arbejde, stress, psykisk anspændthed, overbelastning eller slid.

Sådan virker fysiurgisk massage:

Ved massagen opnås en øget blodcirkulation og varmeeffekt i vævet, hvilket giver en afspænding, heling og borttransport af ophobede affaldsstoffer. Desuden frigøres hormonet oxytocin, som mindsker stresshormonet kortisol, puls og blodtryk, og giver en følelse af ro, velvære og afspændthed også efter massagen.
Muskler, bindevæv og sener bliver mere afspændte og elastiske, hvilket du kan mærke i form af smertelindring og mere fri bevægelighed efter en massagebehandling.
Massagen vil også hjælpe kroppen til hurtigere restitution og kan derfor være effektiv efter idræt, arbejde eller anden belastning af muskler og bindevæv.

Vi har stor erfaring med fysiurgisk massage til bl.a.:

• hovedpine
  • muskelspændinger i nakke, ryg, ben og arme
  • kramper i læg-og hasemuskler
  • kæbespændinger
  • stress og udbrændthed
  • langvarig smertetilstand
  • gravide
  • overbelastnings smerter
  • gentagen ensidig arbejdsfunktion

Vores massører arbejder tæt sammen med fysioterapeuterne med faglig sparring, supervision og tværfaglig behandling. Derfor kan du få gavn af vores samlede kompetencer, hvis det er hensigtsmæssigt for dit behandlingsforløb.