Massage, øreakupunktur og posturologi.

Fysiurgisk massage

Fagligt dygtige massører

Hos Ejby Fysioterapi tilbyder vi fysiurgisk massage af uddannede massører og fysioterapeut studerende, der har bestået massageeksamen.
Fysiurgisk massage er uden tilskud fra den offentlige sygesikring og danmark.

Fysiurgisk massage er en massageform, som løsner spændinger i muskler, sener og bindevæv. Målet med massagen er smertelindring, afspænding, fri bevægelighed og velvære. Den fysiurgiske massage er ofte mere dybdegående end velværemassage, og derfor er det ikke altid der benyttes massageolie.
Fysiurgisk massage er effektiv til overbelastningssmerter, spændingsgener og smerter i bevægeapparatet opstået af f.eks. skader, ensformigt arbejde, stress, psykisk anspændthed, overbelastning eller slid.

Sådan virker fysiurgisk massage:

Ved massagen opnås en øget blodcirkulation og varmeeffekt i vævet, hvilket giver en afspænding, heling og borttransport af ophobede affaldsstoffer. Desuden frigøres hormonet oxytocin, som mindsker stresshormonet kortisol, puls og blodtryk, og giver en følelse af ro, velvære og afspændthed også efter massagen.
Muskler, bindevæv og sener bliver mere afspændte og elastiske, hvilket du kan mærke i form af smertelindring og mere fri bevægelighed efter en massagebehandling.
Massagen vil også hjælpe kroppen til hurtigere restitution og kan derfor være effektiv efter idræt, arbejde eller anden belastning af muskler og bindevæv.

Vi har stor erfaring med fysiurgisk massage til bl.a.:

• hovedpine
  • muskelspændinger i nakke, ryg, ben og arme
  • kramper i læg-og hasemuskler
  • kæbespændinger
  • stress og udbrændthed
  • langvarig smertetilstand
  • gravide
  • overbelastnings smerter
  • gentagen ensidig arbejdsfunktion

Vores massører arbejder tæt sammen med fysioterapeuterne med faglig sparring, supervision og tværfaglig behandling. Derfor kan du få gavn af vores samlede kompetencer, hvis det er hensigtsmæssigt for dit behandlingsforløb.

Øreakupunktur

Døjer du med smerter eller andre gener i kroppen, kan det behandles med øreakupunktur. Gennem øret er det nemlig muligt at tilgå alle kroppens organer, muskler og led.

Øreakupunktur, også kaldet aurikulo terapi, er et mikrosystem som muliggør behandling af hele kroppens ubalancer. Hvert lille punkt på øret svarer derfor til et område på kroppen. Når man kender til disse placeringer og sammenholder dem med patientens ubalance eller lidelse, er det muligt at finde frem til, hvor der skal behandles. Har du et problem i kroppen, vil det altså afsløres i øret.

Posturologi

Posturologi handler om beskrivelsen og behandlingen af menneskets postur, dvs. kropsholdning. Behandlingen beskæftiger sig derfor med smerter og forstyrrelser i bevægeapparatet, især omkring rygsøjlen, men også mht. hovedpine/svimmelhed, stress, kæbespændinger og andet.

Vores bevægelser er bevidste, men vores kropsholdning er typisk ubevidst. Posturologi er læren om alle de ubevidste informationer,  som hjernen modtager om bl.a. øjnenes stilling i øjenhulen, bidfunktion, indre øre, led, hud, musklernes spænding, føddernes stilling, deres indbyrdes forhold og samarbejde. Alle disse informationer har betydning for, at vi er i stand til at stå op og holde balancen uden at tænke over det.

Tidbestilling eller nærmere info om massage, øreakupunktur eller posturologi fås ved direkte kontakt til Massør Lars Skou Jensen på tlf. 51 34 16 88, bedst på hverdage ml. kl. 17-18. Lars er på klinikken i Ejby hver torsdag.